Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi

ağız diş ve çene cerrahisi tedavisi

Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi

Ağız sağlığı hiç şüphesiz ki insanların üzerinde özenli bir şekilde durması gereken fakat pek çok farklı sebepten ötürü durmadıkları bir konudur. Böyle olunca da ilk zamanlar oldukça sağlam olan dişler zamanla yapılan hatalardan ötürü sorunlar ile karşı karşıya kalır. Ağız, diş ve çene cerrahisi ise bu bölgede yer alan sert ve yumuşak dokuların gerek doğumsal gerekse edinsel sebeplerden ötürü karşılaşmış olduğu patolojik sebeplerin ardından ortaya çıkan fonksiyonel, fonetik ve estetiksel sorunların giderilmesini sağlamaktadır. Bu alan içerisinde pek çok farklı çalışma yapılmaktadır. Komplike, sürmüş ya da gömülü dişlerin çekimi başta olmak üzere bu bölgede oluşan enfeksiyonların cerrahi ve tıbbi tedavileri, ağız bölgesinde oluşan yumuşak doku hastalıklarının tedavisi, çene ile yüz bölgesinde kendini gösteren kırıkların tedavisi gibi pek çok farklı konuda çalışmaları yapmaktadır.

Çene eklem hastalıklarının tedavisi

Çene eklem hastalıklarının tedavisi, dental implant uygulamaları, bu uygulama sebebi ile yumuşak ve sert dokularda kendini gösterebilecek olan eksikliklerin gösterilmesi, dudak – damak yarıklarının tedavisi de yine ağız, diş ve çene cerrahisi kapsamında kendine yer bulmaktadır. Bu alanda kullanılmakta olan tanı yöntemleri içerisinde röntgen tarzı klasik tekniklerin kullanılmasının yanı sıra hastaya ait bire bir ölçülerde kemik modelinin elde edildiği ileri düzey teknikler ve tomografi de kullanılmaktadır. Tanının kesin olarak koyulmasından sonra ise yapılacak olan tedavi ile alakalı çok daha etkili sonuçlar elde edilmiş olacaktır.

Ağız boşluğu içerisinde yer almakta olan damak, yanak, dil, dudak gibi yumuşak dokuların yanı sıra kemikler, çene eklemi, dişler ve çene gibi sert dokuları ile alakalı tüm rahatsızlıkların gerek teşhisleri gerekse cerrahi tedaviler; gerekli görüldüğü durumlarda lokal ya da genel anestezi altında yapılmaktadır. Ağız, diş ve çene cerrahisi kapsamında yapılacak olan tedavilerde eğer ki cerrahi müdahale büyük olacaksa; hastanın yataklı serviste birkaç gün gözlem altında tutulması istenebilir. Bunun dışında yapılacak olan tedaviler hastanın gözlem altında tutulmasına gerek kalmadan yapılacak ve hasta sonrasında hiçbir sorun ile karşılaşmadan günlük yaşamına rahatça devam edebilecektir.

Ağız, Diş Ve Çene Cerrahisi Hangi Problemlerle İlgilenir?

Sağlıklı diş ve ağız sağlığı oluşumunda katkısı büyük olan diş hekimleri ve ağız diş ve çene cerrahileri sayesinde bir çok insan sağlıklı diş ve ağız içi görüntüsüne sahip olmuştur. İnsanların bazı zamanlarda diş eti içinde çıkan dişler tehlike oluşturur. Diş hekimlerinin yönlendirmesi sonucu ağız diş ve çene cerrahisinin uyguladığı işlemler diş eti enfeksiyonları iltihabın ileri boyutu, protez yapımı, çene kemik kırıkları gibi hastaların tedavilerini gidermektedir.

Hangi Hastalar Ağız Diş Ve Çene Cerrahisine Gider?

Hastaların beklenmedik bir anda diş etinde oluşan ciddi problemler, protez yaptırmak isteyen hastalar ve yirmilik dişlerin diş eti içinde çıkan hastaların cerrahi yöntemlerden faydalanması gerekiyor. Çene kemik kırıklarında oluşan hasarı gideren cerrahi hekimler hastalara lokal anestezi veya genel anestezi yöntemler ile tedavi ediyor.

Ağrı Çekmeden Anestezi Altında Yapılan Uygulamalar?

Bir çok hastalar büyük korku yaşar, çene ağız içi ve diş sorunları yaşanması durumunda ağız diş ve çene cerrahisi yaptığı her işlemde hastasına ağrı ve acı çektirmeden işlemini gerçekleştiriyor. Hastalar genel anestezi bilinçli sedasyon ve lokal anestezi altında hiç bir acı çekmeden ve his etmeden sorunları çözümleniyor. Diş ve diş eti hastalıklarında oluşan enfeksiyonlar gibi durumunda cerrahi işlemler yapılmadan hastanın iltihabı kurutularak hastanın tedavisi yapılıyor ve başlatılıyor. İmpilat diş yapımlarında ve takılmasında ağız diş ve çene cerrahisi gerekli işlemlerle hastasına yapıyor.

Ağız, Diş Ve Çene Cerrahisi Hangi Problemlerle İlgilenir?
Hangi Hastalar Ağız Diş Ve Çene Cerrahisi Bölümüne Gider?
Ağrı Çekmeden Anestezi Altında Yapılan Uygulamalar Nelerdir?