Diş Çekimi

Diş çekimi tedavisi

Diş Çekimi

İnsanların çok ufak yaşlardan beri en fazla korktukları konuların başında diş çekimi gelmekte. Bu işlem esnasında diş kemikte yer alan ve soket olarak adlandırılan yuvasından uzaklaştırılmaktadır. Genel olarak diş çekimi esnasında lokal anestezi uygulanır. Hasta bu esnada hiçbir şekilde acı hissetmez. Lakin herhangi bir şekilde kurtarılamayacak olan dişlerin çekimi başta olmak üzere diş kökü veya kemik patolojisinin oluştuğu durumlar, implant cerrahisinin yapılması gerekmesi, kemik oluşturmak adına yapılan çalışmalar, protez işlemi öncesinde doku hazırlığının yapılması gerektiği durumlarda cerrahi çekim yapılması gerekebilmektedir. Özellikle de son zamanlarda meydana gelen gelişmeler doğrultusunda tüm bu işlemler sorunsuz ve acısız bir şekilde gerçekleştirilebilmektedir.

Gerçekleştirilecek diş çekimi öncesinde doktor çekilecek olan dişi inceleyecek ve farklı şekilde kurtarılıp kurtarılamayacağına bakacaktır. Birçok kişi her ne kadar dişi çok az ağrıdığında çektirmek istese de doktorların büyük bir kısmı ancak son aşamada dişlerin çekilmesine karar verirler. Çekim işlemine karar verilmesi sonrasında doktor kişiye herhangi bir kronik hastalığı olup olmadığını ve ilaç alıp almaması gerekip gerekmediğini soracaktır. Çünkü başta gebelik olmak üzere bazı durumlarda çekim öncesinde kişilere ilaç verilmesi gerekebilecektir. Aksi durumda farklı sorunlar kendini göstermiş olur. Örneğin şeker hastaları ancak insülin enjeksiyonundan üç saat sonrasında çekim işlemleri yapılabilirken sinir ilacı kullanan kişilerde kullandıkları ilaçlara göre ilaç kullanımına ara verilmesi istenebilir.

Bu detayların üzerinde durulmasından sonra ise artık sıra dişin bulunduğu bölgenin uyuşturulmasına gelecektir. Lokal anestezi oldukça hızlı bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Bölgenin uyuştuğundan emin olunduktan sonra çok dikkatlice çürümüş ya da kırılmış olan diş yerinden çıkartılır. Ardından da bu bölgeye tampon uygulanır. Doktor tarafından buraya koyulacak olan gazlı bez bölgeye basınç uygulayıp kanın pıhtılaşmasını sağlayacaktır. Dolayısıyla en az yarım saat bu gazlı bez çıkartılmamalıdır. İlk 24 saat sıcak içecek ve yiyeceklerin yenilip içilmemesi ve banyo yapılmaması da yine önemli bir detaydır. Diş çekimi sonrasında oluşacak şişlikler yaklaşık 2 3 gün içerisinde inecektir. Yaranın içerisinde yer alan pıhtının bozulmaması için ise ağız su ile çalkalanmamalı ve 2 3 gün sigara içilmemelidir.

.

Diş Çekimi Sonrası Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Ağız içinde oluşan dişler nasıl korunur: diş temizliği ve diş muayeneleri ile korunur. Çürüyen dişlerin ihmal edilmeden tedavi görmesi gerekli görülmesi durumunda çekilmesi gerekir.

Diş çekimi sonrası hataların nelere dikkat etmesi gereklidir: hastalar anestezi etkisi ile ağrı his etmemektedirler.

Çekilen Diş Üzerinde Yemek Ve İçecek Yenmemelidir?

İlaç kullanımı diş çekim sonrası gereklimidir: diş hekimi gerek görür ise ilaç kullanımı gerekebilir. Yaklaşık çekilen dişin bir ay iyileşme süreci olarak hasta boş olan diş yeri üzerine baskı yapılmamalıdır.

Sağlıklı dişler nasıl çürür: hiç bir diş şikayeti olmayan hastalar bir anda şiddetli ağrı çekerek dişin çürüdüğünü fark edebilir. Çürük diş ağız içinde tutulmamalı ve hemen çektirilmelidir. Çekilen diş yeri en az bir kaç ay sonra yaptırılmalıdır. Yeri doldurulmayan boş yerler zamanla çürük olmayan dişlerinizde kayma yaparak sağlam dişler bozmaktadır.

Diş Ağrısı Çekimden Sonra Olur Mu?

Diş temizliği diş çekim sonrası yapılır mı? yapılır fakat bir gün sonrası dişler fırçalanır. Bu şekilde ağız içinde bakteri oluşumu engellenir.

Diş bakımı nasıl olur: bakımlı ve sağlıklı bir dişe sahip olmanın sırrı düzenli yapılan diş kontrol ve muayene sonrası ortaya çıkar.

Diş hastalığı nasıl anlaşılır: sürekli olarak diş eti ve diş hastalıkları olan kişiler ağrı ve ağız kokusu şikayetlerinden yakınarak doktora giderek diş hastalığı olduğunu öğrenir.

Dişlerin düzenli temizliği önemlimidir: Diş bakımı ve sağlığı açısından düzenli fırçalanan dişler sağlık açısından önemlidir.