Diş Eti Hastalıkları (Periodontoloji)

diş eti rahatsızlığı

Diş Eti Hastalıkları – Periodontoloji

Diş Eti Hastalıkları – Periodontoloji nedir?

Periodontal rahatsızlıklar dişeti ve dişleri desteklemekte olan dokularda oluşan iltihaplı rahatsızlıklar olarak ifade edilir. Özellikle erişkinlerin yaklaşık olarak %70’inde periodontal rahatsızlık görülmekte olan diş kaybının nedeni periodontaldir. Diş eti hastalıkları genel olarak erken teşhisle yapılacak, uygulanacak olan tedavi ile oldukça kolay ve başarılı bir şekilde sonuçlanmaktadır.

Diş Eti Rahatsızlıkları Belirtileri ve Tedavisi

Diş eti rahatsızlıkları ve tedavisi periodontoloji bölümünde diş hekimleri tarafından yapılmaktadır. Genel olarak doğal olan dişlerin korunması, dişlerle çiğnemenin rahatça yapılabilmesi ve çok daha iyi bir sindirim sağlanabilmesine de katkı sağlayan periodontoloji bölümü diş eti rahatsızlıkları için çeşitli tedavi yöntemleri uygulamaktadır.

• Diş eti rahatsızlıkları belirtileri:
  • Diş fırçalama esnasında diş etinde oluşan kanama,
  • Diş etlerinin şiş, kırmızı ve hassas olması,
  • Diş etlerinde görülen çekilme, dişlerden uzaklaşma,
  • Dişlerde ya da diş etlerinde görülebilen iltihap şeklinde akıntı,
  • Dişlerde görülen ve gitgide artan aralıklar ve sallanma,
  • Isırma esnasında alt ile üst dişlerdeki ilişkilerin değişmesi, bozulması,
  • Sürekli yaşanan ağız kokuları

Periodontoloji bölümüne bu şikâyetlerle başvuru yapan hastalar dışında her hangi bir belirti olmadan da diş eti rahatsızlıkları ortaya çıkabilmekte ve belirti göstermediği için de diş eti rahatsızlıkları ileri safhalarda karşımıza çıkabilmektedir.

Diş Eti Rahatsızlıkları Tedavisi:

Diş eti rahatsızlıkları için yapılacak olan erken teşhis ile çok kolay ve hızlı bir şekilde sonuçlanabilmektedir. Erken dönemde teşhis edilen diş eti rahatsızlıkları için plak veya diş taşı uzaklaştırması ile düzgün bir kök yüzeyinin sağlanması ile gerçekleştirilmektedir. Bu uygulama diş etinde oluşan iltihaba sebep olmuş bakterilerin uzaklaştırılması işlemi ile yapılmaktadır. Bu tedavi yöntemi genel olarak diş etinin dişlerle eski adaptasyonun sağlanması ya da diş etinin büzülmesi sureti ile gerçekleştirilmektedir.  Ancak diş eti rahatsızlıkları ileri safhalarda olduğunda periodontoloji bölümündeki diş hekimleri tarafından gerçekleştirilecek olan tedavi cerrahi yöntemlerle de yapılabilmektedir. Bu tedavinin yapılmasındaki amaç ise dişleri çevrelemekte olan derin periodontal ceplerde oluşan diş taşını temizleyerek, cebin büzülmesini sağlayıp eliminasyonu ile çok düzgün bir kök yüzeyi sağlamaya ve dolayısı ile de oldukça kolay bir diş temizliği oluşturabilmek için yapılmaktadır.

Dişeti Hastalıklarının Nedenleri Nelerdir?
Dişeti Hastalıklarının Tedavisi Nasıl Olur?
Dişeti Hastalıklarının Belirtileri Nelerdir?